Tehetséggondozás
Nevelőtestületünk – a differenciálás, és a felzárkóztatás mellett – nagyon fontosnak tartja a tehetséggondozást. Valljuk, hogy mindenki lehet tehetséges. Éppen ezért a tehetség hosszú távú nevelése szempontjából rendkívül fontosnak tartjuk a kora gyermekkori fejlesztést annak érdekében, hogy idejekorán ne szűküljön be a gyermekek érdeklődése. A 2010-2011-es nevelési évtől az Eszterlánc Óvodában bevezettük tehetséggondozó programunkat kísérleti jelleggel. A pozitív tapasztalatok hatására a 2012-2013 nevelési évtől minden tagóvodánk bekapcsolódott a tehetséggondozó programba.
Célunk:
A kiemelkedő tehetséggel rendelkező gyermekek felismerése és bevonása a tehetséggondozó programba.
Feladataink:
-
Az alkotó szabadság légkörének megteremtése
-
Önálló véleményalkotás fejlesztése
-
Kreativitás fejlesztése
-
Kudarctűrés fejlesztése
-
Sikerélmény biztosítása
-
Kitartás fejlesztése
-
Családdal való szoros kapcsolattartás
Tartalma
Tehetséggondozó programunk keretében tehetséggondozó műhelyek adnak lehetőséget az adott területen tehetséges gyermekeknek a kibontakozásra.
A 2021-2022-es nevelési évben a következő tehetséggondozó műhelyekben tevékenykedhetnek gyermekeink:
Eszterlánc Óvoda
„Máktündérek” – népi kismesterségek műhelye
„Aranysármányok” – énekes, táncos műhely
„Mesemanók” – nyelvi tehetségműhely (mese, dramatikus játék)
„Fürkészek” – környezeti műhely
Alagi Tagóvoda
„Tulipán” – népi dalos játékok műhely
„Ficánka” – mozgásos műhely
„Makk Marci” – egészségnevelés műhely
„Varázsceruza” - kézműves műhely
Gyöngyharmat Tagóvoda
„Izgő-mozgó” -- mozgásos műhely
„Csodabogár” – környezeti műhely
„Észkerék” – logikai műhelyS
Játszóház Tagóvoda
"Sport Manó" -- mozgásos műhely
"Izgő-mozgó" -- mozgásos műhely
"Ügyes kezek" -- rajzos, kézimunkás műhely
"Csodabogár" -- környezeti műhely
"Zenevarázs" -- énekes, táncos műhely
Aranyalma Tagóvoda
„Pántlika” – néptáncos műhely
„Nyúlcipő” – mozgásos műhely
Kerekerdő Tagóvoda
„Tulipánfa” – énekes, táncos műhely
„Ugrifüles” – mozgásos műhely
A műhelyt vezető pedagógusok éves terv (26 alkalom) alapján végzik fejlesztő munkájukat.
Módszereink megegyeznek a mindennapi munkánk során alkalmazott módszerekkel. A többletet a tevékenységek tartalma, az alkalmazott újszerű technikák jelentik, miközben a gyermek előzetes ismereteire, tapasztalataira építünk. Nagy hangsúlyt kap a kreativitás fejlesztése, az együttműködés kialakítása, a szociális kompetenciák fejlesztése. Többszintű, érzékletes tanulásra van lehetőségük, személyes élményeken keresztül. A tehetséges gyermek erős oldalát fejlesztjük, miközben tehetségével összefüggő gyenge oldalait kiegyenlítjük.
A műhelymunka során olyan, biztonságot nyújtó, elfogadó légkört teremtünk, melyben tág cselekvési szabadságot biztosítunk, különféle megoldási lehetőséget adunk egy-egy feladat elvégzése során.
Tehetségazonosítás
A tehetséggondozó programba az 5. életévüket betöltött gyermekek kerülhetnek.
A tehetséges gyermekek szűrése, kiválasztása meghatározott metodika alapján történik. Elsősorban a gyermek saját óvodapedagógusának megfigyelésére építünk, melynek alapja az egyéni fejlettségmérő lap.
A program ideje alatt folyamatosan információt nyújtunk a szülőknek. A program végén mérjük az elégedettségét, vizsgálatokat végzünk el. A mérési eredményeket, tapasztalatokat összegezzük, elemezzük.
Óvodánk Tehetségpontként csatlakozott a Tehetségpontok országos hálózatába.
|